Traductor

Benvinguts al blog de les biografies musicals relacionades amb JUDAS PRIEST.

La seva creació respon a la necessitat d' anar afegint noves dades que no es troben recollides en les actuals edicions en paper -tant a Judas Priest. Los dioses del metal (Quarentena Ediciones, 2008) com a Judas Priest. Los defensores de la fe (Quarentena Ediciones, 2012)-, així com informacions derivades de la seva publicació. Igualment vol servir de nexe entre l'autor i aquells lectors que vulguin expressar-li la seva opinió.

Su creación responde a la necesidad de ir añadiendo nuevos datos que no se encuentran recogidos en las actuales ediciones en papel
-tanto en Judas Priest. Los dioses del metal (Quarentena Ediciones, 2008) como en Judas Priest. Los defensores de la fe(Quarentena Ediciones, 2012)-, así como informaciones derivadas de su publicación. De la misma manera quiere servir de nexo de unión entre el autor y aquellos lectores que quieran expresarle su opinión.



31 de desembre 2022

K.K: Downing: “Només tinc paraules de respecte per en Richie Faulkner”


Després d’haver tractar a en Faulkner com un simple clon a sou, l’opinió d’en K.K. respecte a l’actual guitarrista de Judas Priest ha canviat un cop ha compartit escenari amb ell a la gala de la cerimònia del Saló de la fama: “Vaig poder parlar amb ell, vam compartir escenari i vam tocar junts. Podria haver estat estrany, però no ho va ser.” comenta en Ken a Metal Talk. “Només tinc paraules de respecte per ell. Sé que té altres projectes al marge de Priest i li desitjo la millor de les sorts. L’única pega que vam tenir va ser que a mi m’agrada recórrer l’escenari i vam haver d’esquivar-nos l’un a l’altre [riu]”. Respecte als motius de la seva participació a l’acte, en Downing explica: “En un principi vaig pensar que se n’estava fent un gra massa. Era necessari volar fins a Los Ángeles per a tocar tres cançons i trencar el gel amb els nois? Quan vaig reflexionar sobre això, em vaig adonar que es tractava de la banda que vaig començar feia 50 anys i amb total seguretat me’n penediria si no hi anava. Per això vaig acceptar la invitació”.


Coneixem les declaracions de la Jayne Andrews, però quin sentiment despertava en els actuals membres de Priest el fet de tocar amb en K.K.? Fem una ullada a l’hemeroteca...
Un dia després d’haver acceptat l’ingrés al Hall Of Fame, en Faulkner es feia ressò a les xarxes socials de les seves sensacions: “Només tenim una vida per viure! Quina nit” enunciava el guitarrista. “Estic segur que va comportar una riuada d'emocions a tots els implicats i també els fans, però per a mi estar allà dalt compartint escenari amb en GT i en K.K. formant part d’un trio de guitarristes a Judas Priest,, ha estat una experiència que mai oblidaré. Una gran felicitació als nois i als increïbles artistes que es van incorporar ahir a la nit. Va ser realment al·lucinant ser-hi."
La participació d’en Richie va resultar paradoxal ja que ell era l’únic membre actual del grup que no estava nominat per a entrar a formar part d’aquest organisme. Ell n’era plenament conscient i així ho relatava en Rob a l’emissora de ràdio KSHE durant la segona quinzena del mes de novembre: "És un home miracle, sobretot si tens en compte per tot el què ha passat en els darrers mesos. I necessitava ser-hi. En un principi va dir: 'No crec que hagi d'estar a l'escenari'. Però jo li vaig dir: "Richie, has d’estar amb nosaltres. És important. No puc expressar correctament amb paraules perquè ho sento d’aquesta manera, però crec que necessites estar a l'escenari amb nosaltres’. I aquest era un sentiment compartir amb els altres; tothom sentia el mateix. És un home miracle” recalcava en Halford, “ i només per aquesta raó, entre moltes d'altres, era important que estigués en aquell escenari i mostrés a la gent les meravelles de la supervivència, les grans coses que els metges i els professionals de la salut poden fer, juntament amb les intervencions divines del Senyor, i com totes juntes van aconseguir que en Richie continuï entre nosaltres. Li vaig dir: 'Richie, has d'estar en aquest escenari, sobretot tu que pots moure els cabells amb K.K.’ [riu]". 


Sense perdre el fil d’aquesta darrera afirmació, el mateix cantant afirmava: "Va ser fantàstic. No havíem vist en Ken des de feia molt de temps. I encara no he vist imatges de la nostra actuació. Tot el que recordo són les meves breus interaccions amb en K.K., perquè jo sempre recorro l'escenari com una drag queen boja. Les meves interaccions amb en Ken i en Les, van ser genials. Em va semblar meravellós viure aquell moment junts després de tant de temps allunyats. I això només et demostra quin és el poder, el pes i l'ambient que suggereix el Rock & Roll Hall Of Fame. Vam recuperar alguna cosa de l'essència que realment ens ha portat fins aquí. Em vaig alegrar molt que en Ken i en Les acceptessin la invitació perquè era necessari que hi fossin. Va ser una decisió personal, però entenia que si tots entràvem a formar part del Saló de la fama, havem de tocar junts. I ho vam fer. I va ser màgic". “Vam deixar que la música parlés per si mateixa deixant de banda les coses que eren irrellevants” relatava en Rob al San Antonio Current. “Totes les coses que s'han dit per part dels uns i dels altres, es van esvair com el fum. El què realment importava era el què passa a l'escenari en aquell moment en el qual estàvem actuant junts. I ell estava a la meva dreta. Em va semblar com si ell sempre hi hagués estat. Mirava al meu darrere i estava en Les i els records eren aclaparadors. Vam estar en companyia els uns dels altres durant molt, molt poc temps. Vam tenir molt poc temps per comunicar-nos. Però amb el l’excusa de la inducció al Rock and Roll Hall Of Fame junts, era absolutament crucial que en K.K. i en Les estiguessin presents. Anaven a ser incorporats i havien d'estar a l’escenari. I més a més va ser molt emocionant que aprofitessin l'ocasió per dir: 'Sí, tornarem a tocar l'escenari amb vosaltres'".


Per la seva banda, l’Ian, l’altre co-fundador dels Priest, en declaracions a Alamo True Metal, explicava: "Tot va ser màgic i molt diferent de com jo pensava que seria. Per començar no m’imaginava que fos un esdeveniment tan gran. Hi havia un munt de públic i no només les estrelles i les celebritats a les taules del davant. Així que va ser una gran sorpresa. I va ser fantàstic tornar a veure a Ken” continua el baixista. “Espero que ell pensi el mateix [riu]. Tot va anar molt, molt ràpid. El vam veure durant una hora més o menys el dia de l'assaig i després una altra hora més o menys el dia de l’actuació. I després tothom va marxar per on havia vingut. Però va ser un plaer veure en Ken i en Les. Jo no havia vist a Les des de 1979 o 1980. Però va ser fantàstic tornar-lo a veure i donar la mà a tothom".
En Hill recorda així la trobada amb el seu antic company: "Vaig acostar-me i vaig saludar en Ken, i en Les.. També ho va fer en Rob, mentre que en Glenn aquell dia no estava massa fi i es va mantenir al marge fins l’últim moment. I, per descomptat, en Richie va estar parlant molt amb en Ken. Tot va ser molt professional. Tot va estar molt ben fet. Al final del dia, vam fer una gran actuació i tots vam aconseguir l’estatueta, la qual cosa va ser una gran notícia [riu]".


El tercer en discòrdia, en Les Binks també va donar la seva opinió sobre el retrobament a  Chaoszine a finals del mes passat: “Bé, feia molt de temps que no coincidia amb els nois de la banda, concretamene des de que vaig deixar-la. I, òbviament, en K.K. era la primera vegada que tornava a tocar amb ells des de que va marxar el 2011. L'ambient entre ells no ha sigut precisament genial durant els darrers anys. Així que molta gent es va sorprendre de veure que això passava realment. Eren pocs els que pensaven que tornarien a veure a en K.K. amb Judas Priest i molt menys amb mi, especialment amb dos bateries. Però en Richie Faulkner és un vell amic meu amb qui he treballat molt abans que s'unís a Judas Priest. Així que va ser un bon moment per a tornar a posar-se al dia amb en Richie. I ell i K.K. van congeniar molt bé, sobretot a l'escenari. Sempre em vaig portar bé amb tots els membres de la banda; mai vaig tenir cap problema quan treballava amb ells. La meva raó per deixar el grup era només pel management que tenien llavors No era gent molt agradable i m'estaven estafant a mi i a la banda. És una història molt llarga, però si arribes a una situació en la qual no et sents còmode ni confiat amb la gent amb qui estàs treballant, sobretot en aquests nivells, no et queda més remei que deixar-ho. Així, com dic, la meva relació amb la banda mai va ser el problema".


En relació a l’ambient entre ells i els membres de la banda, en Binks relatava: “l’actuació va ser un dissabte i l assaig el dijous. Així que hi va haver un dia de pausa entremig. Teníem una franja horària molt limitada, uns vuit minuts, crec que eren. Originalment se suposava que no anàvem a actuar. Només anàvem a estar allà per acceptar el premi i res més. Hi ha dues categories: la categoria "Performance" i la categoria "Excel·lència musical". Nosaltres estàvem a la categoria "Excel·lència musical", la qual cosa vol dir que no sempre es pot actuar. Però alguna cosa va passar i es va decidir que tocaríem. Ens van donar aquest temps limitat de vuit minuts, així que vam decidir que el millor era fer un popurri de tres cançons. Així que vam obrir amb "You've Got Another Thing Comin", vam continuar amb “Breaking The Law” i després vam fer “Living After Midnight”. El cas és que tot va passar en un instant. Quan ets allà dalt, el temps passa molt ràpid. I tots teníem un petit discurs d'acceptació per fer. Estàvem allotjats en hotels diferents, així que no vam poder passar gaire temps junts. La major part del temps ens vam veure al Microsoft Theatre, quan vam fer l'assaig. I entre bambolines, vam xerrar més. La nit de l'actuació, us podeu imaginar que va ser moguda. I la seguretat allà és increïble. Vull dir, és com passar per un sistema de seguretat d'un aeroport. I també tenen gossos que detecten droga, així que tot es va donar en un ambient d’alta seguretat. L’Alice Cooper va introduir la banda i va fer un petita presentació. Van mostrar un vídeo de cinc minuts de la carrera del grup, des dels primers dies fins avui. Després vam fer l'actuació, vam acceptar els premis i vam fer un petit discurs. Segons sembla, tots els discursos s'estan editant, però el meu va ser breu i amable perquè sabia que els retallarien. Així que vaig anar directament al moll de l`os ".