Traductor

Benvinguts al blog de les biografies musicals relacionades amb JUDAS PRIEST.

La seva creació respon a la necessitat d' anar afegint noves dades que no es troben recollides en les actuals edicions en paper -tant a Judas Priest. Los dioses del metal (Quarentena Ediciones, 2008) com a Judas Priest. Los defensores de la fe (Quarentena Ediciones, 2012)-, així com informacions derivades de la seva publicació. Igualment vol servir de nexe entre l'autor i aquells lectors que vulguin expressar-li la seva opinió.

Su creación responde a la necesidad de ir añadiendo nuevos datos que no se encuentran recogidos en las actuales ediciones en papel
-tanto en Judas Priest. Los dioses del metal (Quarentena Ediciones, 2008) como en Judas Priest. Los defensores de la fe(Quarentena Ediciones, 2012)-, así como informaciones derivadas de su publicación. De la misma manera quiere servir de nexo de unión entre el autor y aquellos lectores que quieran expresarle su opinión.



16 d’octubre 2021

En Rob Halford afectat per un càncer de pròstata que actualment es troba en procés de remissió!


Pocs dies després que en Richie patís un aneurisma aòrtic a la recta final del xou al Louder Than Life Festival, i del qual va resultar feliçment intervingut, en Rob ha fet pública la seva lluita contra el càncer de pròstata durant la primavera de 2020, en ple període de confinament. Així ho explica en el capítol addicional que s’ha afegit a la recent edició de butxaca de la seva autobiografia Confess, publicada originalment aquell mateix any i que a través de l’editorial Es pop s’ha traduït recentment al castellà amb el títol Confesión


El diagnòstic inicial va tenir lloc després d’un seguit de proves exhaustives que es va fer després dels símptomes que va tenir el 2017. Va ser el 5 de juliol de 2020 quan el cantant va ser intervingut d’una cirurgia de prostatectomia per eliminar el càncer. En posteriors analítiques, es van detectar restes de cèl·lules cancerígenes al llit de la pròstata que van tractar-se amb radioteràpia durant els mesos d’abril i maig d’aquest any. El mes de juny, just abans de viatjar cap a Anglaterra, els resultats dels indicadors van aparèixer nets. Durant aquest període, el metalgod va aprofitar per sotmetre’s a una apendicectomia després de què se li detectés un tumor a l’apèndix.


En Halford, mentre departia amb ConsequenceHeavy sobre la sortida del boxset 50 Heavy Metal Years of Music, declarava: “Vaig tenir la meva petita batalla contra el càncer fa un any. Però ara ja ha passat i es troba en remissió, gràcies a Déu. Va tenir lloc mentre estàvem tots tancats. No puc mostrar major gratitud davant la fita de continuar fent encara allò que més m’agrada en aquest moment de la meva vida”.
"Com em vaig sentir?" es pregunta retòricament. "Vaig sentir-me profundament impactat, espantat i, curiosament, alleugerit (almenys ara ho sé! ...) Moriré? Va ser l’única pregunta que se’m va acudir fer-li al meu metge. Conec gent que ha mort de càncer de pròstata. ‘No, no moriràs, Rob’, va dir-me el doctor Ali”.
“Ha estat un any esgotador, no ho puc negar, però estic encantat d'haver-lo passat", continua explicant en Halford. "Crec que m'han fet la inspecció tècnica de vehicles més complerta que podia tenir un Déu del metall".


El sacerdot reconeix que va viure moments de confusió, sobretot just després del diagnòstic. "Escrivia, però estava profundament indignat. Va ser després de veure unes imatges de l'hospital infantil de Phoenix on hi apareixien nens amb càncer que vaig tocar de peus a terra” recorda el vocalista. “Alguns només eren nadons i estaven estirats als llits, amb tubs per tot arreu i lluitant per la seva vida. No eren capaços d’entendre res del què passava... Vaig sentir vergonya de mi mateix: ‘Rob, com t'atreveixes a ser tan egoista?’ I a partir d’aquell moment, la meva actitud mental envers la malaltia va canviar completament”. 


En aquest nou capítol, el cantant també escriu que "gairebé ningú va saber que tenia càncer, tret d’en Thomas, la meva família i la resta de membres de la banda que van assabentar-se a través del management de Priest”. Com en Faulkner, en Halford també insta, en aquest cas els lectors homes, a revisar la seva pròstata i promet que seguirà controlant la seva salut mitjançant exàmens periòdics i revisions anuals.