Traductor

Benvinguts al blog de les biografies musicals relacionades amb JUDAS PRIEST.

La seva creació respon a la necessitat d' anar afegint noves dades que no es troben recollides en les actuals edicions en paper -tant a Judas Priest. Los dioses del metal (Quarentena Ediciones, 2008) com a Judas Priest. Los defensores de la fe (Quarentena Ediciones, 2012)-, així com informacions derivades de la seva publicació. Igualment vol servir de nexe entre l'autor i aquells lectors que vulguin expressar-li la seva opinió.

Su creación responde a la necesidad de ir añadiendo nuevos datos que no se encuentran recogidos en las actuales ediciones en papel
-tanto en Judas Priest. Los dioses del metal (Quarentena Ediciones, 2008) como en Judas Priest. Los defensores de la fe(Quarentena Ediciones, 2012)-, así como informaciones derivadas de su publicación. De la misma manera quiere servir de nexo de unión entre el autor y aquellos lectores que quieran expresarle su opinión.



30 de març 2024

Invincible Shield i les preguntes freqüents: Glenn Tipton, la llegenda del Cid del metall


La contribució real d’en Glenn durant la gravació de les seves parts de guitarra en els dos darrers treballs de Judas Priest s’ha qüestionat força a causa de la seva malaltia degenerativa. Participa en la composició dels temes i és considerat un membre de ple dret, apareixent en actes diversos i en la recta finals d’aquells xous que la seva salut li permet. Però, tot i que els discurs de la banda mai s’ha decantat clarament en un sentit o un altre de la controvèrsia, una lectura entre línies de les declaracions que en Richie o en Rob han fet en els últims mesos, és força explícita i deixa poc marge a bromoses especulacions.


En manifestacions el mes de gener al programa Metldown de l’emisora de ràdio WRIF, en Faulkner deia el següent dels seu company: “Està bé, té dies bons i dies dolents. Suposo que aquesta és la naturalesa del mal al que s’enfronta. Evidentment ens hem hagut d’adaptar a això i si no podia tocar mentre estàvem composant, em transmetia la idea i li anava tocant. També ha estat a les sessions de gravació i si podia tocar aquell tema, el gravava i si no ho assumia jo. Així és com hem treballat. Crec que tothom és capaç d’entendre-ho perquè en Glenn pateix de Parkinson. Per a nosaltres és molt important que la seva ment creativa estigui involucrada en tot el procés. Aquesta és una de les raons per las quals és un membre més de Judas Priest”.


I en una entrevista publicada al web RafaBasa.com aquest mes de març, el guitarrista s’esplaiava una mica més al respecte: “Tots som conscients del repte al qual s’està enfrontant amb el Parkinson, però en Glenn és vital per a Judas Priest, ha d’estar involucrat i per a ell és molt positiu. La seva contribució ha sigut molt important i volíem que estigués en el disc. Si tenia un mal dia, em traslladava el seu pensament i jo ho tocava Ha estat en les sessions i ha aportat temes gairebé acabats com “Sons Of Thunder” o “Escape From Reality”. Sempre que ha pogut ha col·laborat amb el seu mestratge”.


Per la seva part, en Halford redundava una mica sobre el mateix a l’entrevista que en Mariano Muniesa li ha fet pel número 459 de la revista La Heavy: “En Glenn ha treballat molt en aquest àlbum i ha estat molt compromès durant tota la seva elaboració. Quan ens asseiem junts en Glenn, en Richie i jo posàvem en comú les idees per a les cançons, se’l notava realment entusiasmat amb cada nou tema amb el que començàvem a treballar. Segueix sent un membre més de la banda i continua participant en la producció, la enginyeria, les mescles, la masterització... El seu segell està present en tot el camí. El què passa és que, a conseqüència del seu Parkinson, no pot tocar durant molt de temps de forma continuada i per tant no li és possible fer un cou complert de Judas Priest. Però sense haver d’estar dues hores gravant de manera ininterrompuda i fent-ho al seu ritme, a l’estudi treballa a la perfecció”.